Douglas – certyfikacja wysyłek zamiast warm-upu

Parfümerie Douglas GmbH, znana jako Douglas, jest to niemiecka sieć perfumerii, która specjalizuje się w sprzedaży kosmetyków – jej początki sięgają 1821 roku, kiedy to powstała pierwsza fabryka artykułów kosmetycznych w Hamburgu. Obok sklepów stacjonarnych rozlokowanych w Europie i Stanach Zjednoczonych firma bardzo prężnie rozwija swoja platformę sprzedaży e-commerce.

Problem

Polscy klienci skarżyli się, że od blisko 3 lat nie otrzymywali wiadomości od marki Douglas. Klient chcąc rozwiązać ten problem, stwierdził, że najlepszym rozwiązaniem będzie tzw. rozgrzewka adresów IP, która polega na zwiększeniu wolumenu wysyłek. Firma liczyła, że dzięki temu polscy providerzy zauważą wzmożony ruch i “nauczą się” go obsługiwać, tym bardziej, że ich maile miały tzw. sender score na poziomie 90%. Specyfika polskiego rynku wymagała jednak whitelistowania wysyłek aby wiadomości mogły być skutecznie dostarczane do odbiorców.

Rozwiązanie

Chcąc finalnie rozwiązać problem z dostarczalnością, niemiecki oddział nawiązał współpracę z TrustedSender. Dzięki spotkaniu z klientem udało się go uświadomić, że słaba dostarczalność nie jest kwestią rozgrzewania infrastruktury, a raczej długofalowej współpracy i autoryzowania ruchu w WP, O2, Onet, oraz Interii. Klient certyfikował swoje adresy IP i return path.

Jak wygląda współpraca?

Zespół TrustedSender pracuje z klientem nad poprawą wyników, proaktywne śledząc reputację wysyłek z IP. W tym celu firma otrzymuje comiesięczne raporty, z których może się dowiedzieć, czy dany adres IP nie został wpisany na czarną listę, jak się poprawiła dostarczalność oraz jak wyglądają komunikaty od providerów. Douglas może także liczyć na kompleksową doradztwo w formie technicznych wskazówek dotyczących mailingu, które wskazują, co należy poprawić w kreacji, aby osiągnąć lepszą konwersję.

Efekty

Dzięki współpracy z TrustedSender udało się znieść limity wysyłkowe oraz ograniczyć liczbę bloków (blocs – statusy wiadomości nadawane z różnymi komunikatami), czyli pozwoliło znacząco polepszyć dostarczalność emaili. Partnerstwo z TrustedSender przekłada się także na brak konieczności śledzenia zmian polityk antyspamowych oraz podpisywania dodatkowych umów z providerami po stronie klienta. Za to monitorowanie oraz pomoc w kontaktach z lokalnymi providerami odpowiada w pełni TrustedSender.

TrustedSender: dlaczego warto?

Chcąc efektywnie wysyłać maile na terenie Polski, należy mieć na uwadze, że ponad 60 proc. ruchu należy do polskich providerów, a dostarczalność nie jest kwestią rozgrzewania infrastruktury, a raczej długofalowej współpracy i autoryzowania ruchu w WP, O2, Onet czy Interii. Dzięki wieloletniej współpracy z tymi czterema podmiotami oraz naszej skali i miliardowych wolumenów jesteśmy w stanie zaoferować konkurencyjne warunki. Warto także zauważyć, że w przeciwieństwie do międzynarodowych korporacji zagłębiamy się w detale lokalnych rynków, co pozwala nam osiągnąć znacznie wyższe współczynniki dostarczalności. Co więcej, doskonale znamy specyfikę także innych rynków, dlatego oferujemy nasze usługi na obszarze CEE.

Leave A Reply