Pandora to duński producent i sprzedawca biżuterii założony w 1982 roku przez Pera Enevoldsena. Firma rozpoczęła działalność jako rodzinny sklep jubilerski w Kopenhadze. Sieć jubilerska znana z szerokiej gamy naszyjników, pierścionków, bransoletek na zamówienie i innych ozdób. Jej salony dostępne są w 100 krajach, z licznymi punktami sprzedaży w Polsce. Firma kładzie także duży nacisk na rozwój platformy e-commerce, co jest częściowo związane ze zwiększeniem zapotrzebowania na zakupy online w czasach pandemii.
Problem
Polski oddział firmy nie mógł osiągnąć zadowalającego współczynnika dostarczalności e-maili marketingowych. Najwięcej problemów występowało w przypadku skrzynek WP, przy których pojawia się komunikat o przekroczeniu limitów wysłanych wiadomości – w efekcie e-maile nie przychodziły wcale lub trafiały do skrzynek klientów po wielu godzinach. Pandora, chcąc zaradzić tej sytuacji, zdecydowała się na nieskuteczny na polskim rynku tzw. warm up, czyli stopniowe zwiększanie wolumenu wysyłek. Nie pomogły także czynniki socialowe (np. duże zaangażowanie użytkowników), które zwykle działają w przypadku Gmaila.
Rozwiązanie
Po rozmowach Pandorę udało się uświadomić klienta, że dalsze rozgrzewanie infrastruktury nie pomoże, a jedynym sposobem na zwiększenie dostarczalności jest albo korzystanie z serwerów TrustedSender, albo wpisanie autoryzowanie własnej. Pandora zdecydowała się na tę drugą opcję i jej serwery zostały dodane do umów podpisanych z WP, O2, Interią oraz Onet.
Jak wygląda współpraca?
Zespół TrustedSender tworzy comiesięczny raport, który w przystępny sposób prezentuje dostarczalność w danym czasie. W efekcie Pandora może monitorować, czy dany adres IP został wpisany na czarną listę, jak poprawiła się dostarczalność oraz jak wyglądają komunikaty od providerów. TrustedSender jednocześnie doradza klientowi, jak należy poprawić kreację, żeby wysyłka charakteryzowała się możliwie najwyższym współczynnikiem dostarczalności.
Efekt
Dzięki autoryzacji u największych polskich providerów oraz wdrożenia zasad dobrych praktyk wysyłki Pandora uporała się z problemem związanym z limitowaniem wiadomości. Współpraca z TrustedSender przełożyła się przede wszystkim na obniżenie liczny blokad wiadomości oraz bounce’ów, co momentalnie poprawiło współczynnik CR oraz CTR.
TrustedSender: dlaczego warto?
Dostarczalność e-maili na polskim rynku zależy głównie od autoryzacji u rodzimych providerów, a nie jak wielu mogło sądzić – np. od rozgrzewania infrastruktury. Dlatego w tym przypadku tak ważna jest długofalowa współpraca z największymi podmiotami, do których należą WP, O2, Onet czy Interia. Obok autoryzacji oraz wieloletnich relacji z nimi TrustedSender na bieżąco monitoruje zmieniające się polityki antyspamowe, oraz oferuje swoim klientom doradztwo w przypadku tworzenia kreacji. Nie mniejsze znaczenie ma także fakt, że w przeciwieństwie do międzynarodowych korporacji zagłębiamy się w detale lokalnych rynków, dzięki czemu jesteśmy w stanie zapewnić bardzo wysoką dostarczalność zarówno w Polsce, jak i na całym obszarze CEE.