Nie trafiaj do SPAMu!

Twój mailing ląduje w SPAMie? Mamy sposoby, jak tego uniknąć!

Mailing to jedna z bardziej popularnych i skutecznych form promocji. Szacuje się, że poczta elektroniczna jest głównym kanałem komunikacji z klientami dla 91% firm. Statystyki są jednak także alarmujące – nawet 50% maili z ofertami trafia do folderu SPAM. Jak możesz uniknąć tego przykrego scenariusza i zwiększyć swoje szansę na dotarcie do klientów?

Chcesz, żeby Twoje kampanie promocyjne osiągnęły zamierzony rezultat i zaowocowały podniesieniem wyników sprzedaży? E-mail marketing należy “wykorzystywać z głową”, w przeciwnym razie może on przynieść odwrotny do zamierzonego skutek. Wiadomości w SPAMie klientów po prostu do nich nie docierają, a także wzbudzają ich podejrzenia i sprawiają, że zaczynają negatywnie kojarzyć markę. Chcesz tego uniknąć? W naszym zestawieniu przedstawiamy najczęstsze przyczyny, przez które maile trafiają do SPAMu.

1. Dostawca infrastruktury wysyłkowej – postaw na jakość

Wybierając narzędzie do wysyłania masowych wiadomości e-mail postaw na zaufanego dostawcę, który zapewni Ci najwyższej jakości infrastrukturę. Ważne, żeby bezpośrednio współpracował z najważniejszymi providerami pocztowymi w kraju i nieustannie rozwijał swoją technologię.

2. Nadawca wiadomości – zadbaj o jednolity przekaz

Wysyłasz maile z adresu zaczynającego się np. od „noreply”? Uważaj, bo takie działanie może zostać negatywnie odebrane przez filtry antyspamowe. Wyznacz jeden, stały adres dla Twoich wiadomości, gdyż odbiorcy cenią taki personalny kontakt i chętniej klikają w maile od nadawcy, którego już znają.

3. Temat maila – tanie chwyty marketingowe

Używasz Caps Lock’a w tytule newslettera? Masz słabość do wykrzykników lub wielokropków? Myślisz, że to przyciągnie uwagę i wyróżni Twoje maile na tle innych? To może być duży błąd z Twojej strony, bowiem algorytmy antyspamowe bardzo często interpretują je jako niezamawiane wiadomości. Negatywne skutki może też wywołać popularne ostatnio wpisywanie w temacie wiadomości skrótu Re:, który sugeruje odbiorcom, że już korespondowali z nadawcą. Czy taki chwyt może zwiększyć prawdopodobieństwo odczytania maila? Być może, jednak z całą pewnością może też skłonić do przeniesienia tej wiadomości do SPAM-u.

4. Grafiki z niewłaściwym atrybutem ALT

Algorytmy antyspamowe weryfikują nie tylko tytuł oraz treść e-maila, ale również zamieszczone w wiadomości obrazki. Koniecznie zweryfikuj atrybuty Alt zamieszczonych w newsletterze grafik, czyli alternatywne opisy, które wyświetla się odbiorcom. Wprowadzanie w opisie grafiki niedozwolonych słów może Cię dużo kosztować – filtry wychwytują takie praktyki, a w konsekwencji mail ląduje w SPAMie.

5. Zbyt duża waga wiadomości

Wysyłasz maile z załącznikami? Lubisz zaskakiwać odbiorców ciekawymi informacjami, darmowymi poradnikami w formacie PDF? Uważaj, bo zbyt duża waga maili lub zbyt wiele załączników z rozszerzeniem *.zip, lub *PDF czy może sprawić, że zostaną one odczytane przez filtry antyspamowe jako potencjalnie niebezpieczne dla odbiorców. Jeśli nie chcesz, żeby Twoje wiadomości trafiły do folderu SPAM, koniecznie sprawdź wagę załączników – nie powinna ona przekraczać 400 KB.

6. Zbyt duże grafiki

Algorytmy antyspamowe reagują także na zamieszczanie w wiadomościach zbyt dużych obrazków. Mało kto przecież wysyła do znajomych maile, których jedyną zawartością jest jedynie grafika. Zadbaj o równowagę między obrazkami a treścią maila.

7. Brak linku wypisu

Odbiorcy newslettera mają prawo w każdej chwili zrezygnować z subskrypcji, a Ty musisz im to umożliwić. Link wypisu jest zatem obowiązkowym elementem, który powinien znaleźć się w każdej wysyłanej wiadomości.

8. Brak personalizacji i segmentacji mailingu

Nikt z nas nie lubi dostawać wiadomości, którymi nie jest zainteresowany. Jeśli chcesz, żeby odbiorcy newslettera nie przenosili Twoich wiadomości do SPAM-u, postaraj się pogrupować ich na określone kategorie, np. według wieku, płci czy zainteresowań, a do każdej grupy wysyłaj wiadomości o dostosowanej tematycznie treści. Dzięki temu nie tylko zwiększysz szansę na odczytanie maila, ale także unikniesz ryzyka przeniesienia maila do folderu z niechcianymi wiadomościami.

Chcesz uzyskać pomoc w realizacji swoich kampanii e-mail marketingowych? Napisz do nas na [email protected] i uzyskaj kompleksowe wsparcie. Zapraszamy!