Rossmann jest jedną z największych sieci drogeryjnych w Europie, która swoim zasięgiem obejmuje m.in. Niemcy, Polskę, Czechy, Albanię, Grecję czy Węgry. Pierwszy sklep Rossmanna w Polsce został otwarty 23 maja 1993 – od tego czasu nad Wisłą powstało ponad 1400 placówek samoobsługowych.
Problem
E-maile marketingowe wysyłane przez Rossmanna nie docierały do klientów, co powodowało ich duże niezadowolenie. Jak się okazało, problem był wiązany się z przekroczeniem limitów czasowych oraz niewielkiej przepustowości. Dodatkowo wiadomości, które trafiły do zakładki Oferty na WP, przy próbie przejścia na stronę Rossmann wyświetlały alerty z ostrzeżeniem, co znacznie zmniejszało konwersję.
Rozwiązanie
Rosnąca liczba wysyłanych e-maili stanowiła poważne wyzwanie w przypadku skutecznego dostarczania wiadomości krótkim czasie. Dlatego chcąc osiągnąć zadowalające rezultaty – mimo bardzo sporego zaplecza technologicznego oraz wieloletniego know-how – firma zdecydowała się na skorzystanie z usług TrustedSender, rezygnując przy tym ze swojej infrastruktury na rzecz wysyłek realizowanych przez serwery TrustedSender. W tym kontekście warto dodać, że klient posiada jedną z największych baz danych w Polsce, wobec czego wyzwania związane z komunikacją w kanałach e-mail były wyjątkowo wysokie.
Jak wygląda współpraca?
W przypadku Rossmann konieczne było przygotowanie przez TrustedSender odpowiedniej infrastruktury, która posiadałaby potencjał do szybkiej realizacji częstych wysyłek wiadomości e-mail i SMS. Klient jednocześnie wymagał szybkiej możliwości skalowania w zależności od tempa zwiększania się bazy danych wykorzystywanej do realizacji wysyłek. By zapewnić oczekiwane rezultaty, w ramach integracji przeprowadzono wiele testów sprawdzających przepustowość.